Recent content by Deuces High

  1. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    Eh? First of all, I'm Gen-X, baby! (The forgotten, sucky generation.) Second of all, if you were focusing on the word "Boomer" or "Millennial" you were missing my point: If IM's goal is to maximize publicity for a new album, monetize its potential & activate IM's specific audience, what would...
  2. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    The answer to (almost) every question is: money. So... if you were an internationally-beloved legacy band with a worldwide audience demo that veared significantly older, how would you maximize new album revenue? Would you do it Millenial-style with a "surprise" album drop & push for downloads...
  3. D

    Maiden albums you can’t get into?

    I got into Maiden in the mid 1980s & loooooved 'em instantly. Had all their albums thru 7th Son... and then I went off to college & suddenly, IM's style of music just wasn't around. In the States, at least, the Grunge/etc. genres totally devoured Old School metal & it kinda vanished from the...
  4. D

    Which song was written first... for all of the 16 albums

    Yeah, I think it was kinda like that... some in the band were paid, but others (allegedly) contributed substantially & weren't. Who knows for sure? But clearly, the lyrics were lifted... at least, a few lines... and Steve / IM had to open their wallets. I know in Hollywood, there are...
  5. D

    Which song was written first... for all of the 16 albums

    Allegedly, so was Beckett! I dunno if there are standard union/guild rules for songwriting credits, or if Blaze somehow contracted it all away. Seems to me, tho', if a band fired my ass & then used my original lyrics or music to monetize a new album / tour, I might not go so softly into the...
  6. D

    Which song was written first... for all of the 16 albums

    In the aftermath of the "Hallowed" / Beckett legal debacle, I kinda suspect we're gonna hear about this again. Might not be this year. Might not be this decade. But if Blaze is telling the truth...
  7. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    I'd buy it. How bitchin' would it be if the pepperoni's are all arranged in the shape of Eddie's head? BTW, we have a big frozen pizza brand in the States called "Red Baron Pizza." Why they chose to name an Italian food product after a German military vet from a World War is beyond me... but...
  8. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    There's pain/work/joy in writing & recording new music, and pain/work/joy to staging a long-ass global tour. Selling new music and/or selling performances are your top 2 options for monetization, generally speaking. So... why do so many older bands concentrate waaaay more on the touring than...
  9. D

    Best time to catch a concert?

    Obvious answer: Whenever you can But... for those of y'all who've had the privilege & pleasure of catching multiple shows at different legs of a long, map-eating Iron Maiden tour, I was wondering: When does the band sound best? Like, does Bruce's voice deteriorate a bit throughout, so he's...
  10. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    From a marketing perspective, perhaps IM would be wisest to release / monetize individual songs, then throw 'em in a new album (along with a few unreleased songs) half-a-year later. So... IM could release a "Day of the Dead" song -- along with a Day of the Dead beer, shirts, DoD gaming add-ons...
  11. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    Not to get too "in the weeds" (ha! such wit!), but there's a state / federal legal division in the US that can get kinda confusing. On a federal level, first under Pres. Obama & continuing with Trump, marijuana federal statutes are no longer being enforced as before. (The thought was that...
  12. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    Few territories??? 33 out of 50 states (including California, the biggest state via population) now has legal marijuana (medical or otherwise). That's already most of the country, and more states are following. BTW, the legal marijuana industry in the US alone is projected to hit $21.6...
  13. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    You, sir, are a frickin' genius.
  14. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    Well then, could I interest you in my idea for IM-branded sanitary napkins for women, "The Sea of Madness"...?
  15. D

    Iron Maiden studio album 17 rumours and speculations

    With Maiden focused (least at the moment) more on growing / merchandising its brand than making a new album, I wonder if they'll get into the marijuana biz? Nowadays, lots of musicians / celebs are, with their own branded strains... and let's face it, the leap from celeb-branded beer to...
Top