Weakest Song from each Iron Maiden album

chaosapiant

Ancient Marinade
Iron Maiden
Idea of March
Run to the Hills
Quest for Fire
Two Minutes to Midnight
Wasted Years
Can I Play with Madness Please and Thank You
Bring Daughter…
Weekend Warrior
Look for the Truth
Angel and the Repeated Chorus
Mercenary
Wildest Dreams
Out of the Shadows
Final Frontier
Man of Sorrows
Writing on the Wall
 

Nyx

Rebel Girl Royalty
Great thread!

Why are so many people hating on Man of Sorrows? Its a bit different for a Maiden song, I admit, but the bridge riffs and lead part <3

I pride myself on having heard every Iron Maiden song, (though some I REALLY wish I didnt bother with) but beyond that, I'm not as sharp as some of you here with memory of the ones I dont listen to regularly. So I'll sit the main part of this out. Besides, I think most people can guess the ones I really dont like anyways.

@GhostSword :lol: Can I play with maggots. lol Oh come on, its not that bad. But yeah it is poppy as all hell. I have a memory with that song you might find entertaining. My little cousin used to run around when he was young, trying to sing 'I think I can has crap ass' while farting. Very much to the great annoyance of his parents. Unfortunately, I was the one who gave him that cd. So guess what? I wasn't allowed to buy or gift him any more until he was 11. xD Though, in my defense, I only gave him the tune, he got the rest of that s41t from the internet.
 

chaosapiant

Ancient Marinade
Most of the songs I listed as “least favorite” are still amazing 10/10 songs to me. I’m strictly picking based on which songs I’d rank higher. Man of Sorrows is a fantastic song.
 
  • Like
Reactions: Nyx
Charlotte the Harlot
Purgatory
Gangland
Quest for Fire
Back in the Village
De Ja Vu
The Prophecy
The Assassin
Judas be my Guide
Look for the Truth
The Angel and the Gambler
The Fallen Angel
Gates of Tomorrow
Lord of Light
Starblind
When the River Runs Deep
The Parchement
 

srfc

Ancient Mariner
Prowler
Another Life
Invaders
Quest for Fire
Losfer Words
Deja Vu
The Prophecy
The Assassin
The Fugitive
2 Am
Don't Look to the Eyes of a Stranger
The Nomad
Age of Innocence
Different World
Mother of Mercy
The Man of Sorrows

An update to this.

Replace the Assassin with Mother Russia.

Not sure 100% on Senjutsu but as of right now, it's Lost in a Lost World. Senjutsu ran it close. I stand to be corrected when we hear some live versions, hopefully the whole record at some stage.
 

Yax

Ancient Mariner
(The :ok:)Iron Maiden
(The :ninja:)Drifter
(The ::)) Invaders
(The :blink:) Quest for Fire
The Duellists
The Loneliness of the Long Distance Runner
The Prophecy
The Assassin
The Apparation
The Unbeliever
The Educated Fool
The Fallen Angel
(The :D) New Frontier
The Pilgrim
(The :nana: ) Mother of Mercy
The Man of Sorrows
(The:smartarse:) Darkest Hour


.... A lot of "The" in there. :ninja:
 

Murder of Rue Morgue

Educated Fool
  1. Iron Maiden
  2. Another Life
  3. Invaders
  4. Quest for Fire
  5. Flash of the Blade
  6. Heaven Can Wait
  7. Seventh Son of a Seventh Son
  8. The Assassin
  9. The Apparition
  10. 2 AM
  11. The Angel and the Gambler
  12. The Nomad
  13. Wildest Dreams
  14. For the Greater Good of God / Different World
  15. Isle of Avalon
  16. Speed of Light
  17. Lost in a Lost World
 

Deadeye21

Prowler
Running Free (this song is so overrated, imo)
Another Life (really repetitive)
Invaders (Gangland at least has that cool harmony)
Quest for Fire (In the time when dinosaurs took a snoozefest)
2 Minutes to Midnight (it’s really overdone at this point, and if anything’s gotta be weak on this album…)
Deja-Vu (if it’s gonna be anything, it’s this by such a thin margin)
Only the Good Die Young (for the ending to a concept album, this adds nothing to it’s story)
Holy Smoke (never really got into this one)
The Apparition (Bruce’s worst song by FAR)
Look for the Truth (The only one that doesn’t spring to mind)
The Angel and the Gambler ()
The Fallen Angel (if it’s gonna be anything)
The Age of Innocence (kinda bland)
Reincarnation of Benjamin Breeg (bit too long for what it is)
Mother of Mercy (some really odd and distracting production in parts of this one)
The Man of Sorrows (it’s great, but also kinda not the strongest on this album of greats)
Darkest Hour (kinda wish this was anywhere else on the album. Being the disc 2 opener is a really odd choice)
 

Kalata

Out of the Silent Planet
Contains one of my alltime favourite Maiden guitarsolo's
Adrian's solo, right? It's great and unique. Dave's solo also fits perfectly. / *The song is Prodigal Son.

In a short interview during TNOTB era (I guess) Adrian called his solo in this song the most memorable solo on record... ''because it turned out exactly how I wanted it to''.

His solos are always memorable. He has other great solos in the Killers album (Drifter, the title track, Innocent Exile, The Ides Of March) and even more in TNOTB album (every solo without the one in Gangland, because it's too short).

Edit: the suit he wore during TNOTB tour was an ''interesting'' choice! He didn't wear it during the whole tour, if I'm not mistaken.

adrian 1982.jpg

-> btw, the song ''Black Leather Fantasy'' that he mentioned in this interview (Urchin's first single, released in 1977) has a great riff and solo too.
 
Last edited:

dmort93

Educated Fool
Iron Maiden - Iron Maiden
Killers - Drifter
The Number of The Beast - Invaders
Piece of Mind - Quest for Fire
Powerslave - Back in The Village (that was a hard choice)
Somewhere in Time - Sea of Madness
Seventh Son of A Seventh Son - Can I Play With Madness?
No Prayer For the Dying - The Assassin
Fear of the Dark - The Apparition
The X Factor - Fortunes of War
Virtual XI - Don't Look to the Eyes of a Stranger
Brave New World - The Fallen Angel
Dance of Death - Age of Innocence
A Matter of Life & Death - The Pilgrim
The Final Frontier - Mother of Mercy
The Book of Souls - When the River Runs Deep
Senjutsu - Death of the Celts
 
Top