Anyone speaking Spanish up for some translating?

Shadow

Deluxe Edition
Staff member
Found an interview that seems to be about the new album on Maidenzone.com that I need translated by someone familiar with the Spanish language. It might be of interest for the news pages but I have no idea yet, so would anyone do me the favour? (if you don't have time to translate the whole thing you can just pick out the most interesting parts)

Sacado de una entrevista realizada en rafabasa.com

Adrian Smith y Dave Murray. Entrevista exclusiva en Londres.
Con solo una escucha quisiera felicitaros por el álbum “A Matter Of life And Death”, aunque no lo he encontrado fácil de escuchar, no entra en absoluto a la primera. Es muy arriesgado, progresivo y experimental. ¿Vosotros lo sentís igual?

Adrian Smith: Sí, has dicho las palabras exactas. Es un álbum distinto a lo que la gente espera de nosotros. Hay mucho que descubrir en la primera escucha, con lo que no es fácil de asimilar. Estamos muy orgullosos de él. Quisimos trabajar en algo en lo que realmente estuviéramos interesados, y “A Matter Of Life And Death” lo ha conseguido.

El mejor camino para vosotros hubiera sido publicar otro “The Number Of The Beast”, incluso otro “Brave New World”.

Adrian Smith: Sí, sin duda sería el camino fácil. Con este nuevo álbum sin duda mostramos un nuevo IRON MAIDEN, con canciones poco accesibles, fuertemente progresivas.

Dave Murray: Ya sabes, la gente crece, cambia. Encuentro interesante ser un grupo progresivo, complicado. Las canciones no son fáciles de tocar, son todo un reto para mí como músico. Por supuesto, como sucede con muchos álbumes, es difícil asimilarlo a la primera escucha, pero a medida que vas introduciéndote en las melodías acabas por disfrutarlo.

Adrian Smith: Aunque parezca un álbum complicado, es un disco lleno de himnos, espero que memorable. Me puedo imaginar al público cantándolo en directo.



Hablando del directo ¿Creéis que será fácil de exportar todo el sonido, ambientación e instrumentación al directo, será fácil de interpretar? ¿Y sinceramente veis a la gente cantando y saltando?

Dave Murray: Sí, es algo inherente en los fans de Maiden. Aún y así no creo que sea el típico concierto donde la gente se vuelva loca y acabe con dolor de nuca, pero si creo que la actuación será más potente, dramática, y por supuesto estaremos allí para hacer que la gente la disfrute al máximo.

En “A Matter Of Life And Death” hay pocas canciones que puedan ser emitidas en emisoras de radio, o que puedan atraer a nuevos fans. Una de estas sería “Different World”. ¿Cuál es la canción de la que os sentís más orgullosos y cuál la que creéis que será más cantada por el público en directo?

Adrian Smith: Sí, “Different World” es la canción más fácilmente accesible, y seguramente la que será más cantada en directo. No puedo decir una canción de la que me sienta orgulloso, pues me siento orgulloso de muchas de ellas, como “Out Of The Shadows”, “The Legacy” o “The Reincarnation of Benjamin Bregg”, potente ycon acordes inusuales.

Dave Murray: Es un álbum variado, con partes más directas, sus partes más complejas y progresivas, baladas... Estamos muy orgullosos de todo el álbum en general.

Precisamente con “Out Of The Shadows”, y en especial su parte instrumental, habéis conseguido sorprenderme como pensaba que ya no seríais capaces de hacerlo. Si buscabais sorprender, lo habéis conseguido.

Dave Murray: Sí, sucedió mientras estábamos grabando, tal cuál. ¿Así te ha gustado?

Adrian Smith: ¿Te refieres a la parte instrumental que tocamos a media canción?

Sí, exactamente. Es completamente distinta a lo escuchado en Maiden hasta ahora.

Dave Murray: ¡Sí!Realmente hay muchas cosas en este álbum que no esperas de IRON MAIDEN. Es lo que hace este álbum muy interesante, lo que hace que a la primera escucha pueda estallar en tu cabeza.

En él descubrimos una nueva dimensión en el sonido y en la manera de componer de IRON MAIDEN. ¿Creéis que aún tenéis algo que aprender como músicos?

Adrian Smith: Por supuesto, siempre estamos aprendiendo. Es interesante tocar cosas nuevas, componer material más complejo. Nunca me gustó el rock progresivo cuando era joven. Cuando formas tu propio estilo lo haces con grupos más directos como Thin Lizzy. Pero escribir música compleja es más fácil, no hay reglas, creo que es más complicado conseguir un riff específico, que enganche, rockero sin acabar siendo muy pop.

¿Estás diciendo que es más fácil componer un álbum progresivo de canciones largas que uno de canciones directas y pegadizas?

Adrian Smith: Sí. Cuando era joven, como te he comentado, escuchaba a grupos como Thin Lizzy o UFO. Me influenciaron a intentar conseguir canciones accesibles fácilmente para el que las escuchara. Pero de esta manera te sientes congelado, muy forzado a la hora de componer. Ahora compongo de manera completamente opuesta, dejando fluir la música, sin barreras, lo que lo hace más fácil y natural.

Nunca habéis compuesto una canción juntos. No hay canciones en “A Matter Of Life And Death” en las que hayan intervenido más de un guitarrista. Es siempre el guitarrista de turno y Steve Harris, junto a Bruce Dickinson en algunas ocasiones. ¿Hay alguna explicación para esto?

Adrian Smith: Sí, hemos intentado sentarnos y escribir juntos, pero siempre acabamos tocando blues o cosas por el estilo.

Dave Murray: (Risas). Sí, es cierto.

Adrian Smith: Es complicado. En cambio con Steve y Bruce siempre hay una especie de tensión, para acabar las cosas rápidamente y bien hechas. Dave y yo nos llevamos muy bien, y nos gusta mucho charlar. Con Janick tampoco es posible porque es demasiado relajado.

Quizás demasiado tranquilo como para componer con él.

Adrian Smith: Sí (risas), demasiado.

Dave Murray: Va muy bien trabajar con Steve o Bruce. A veces vienen con una nueva melodía o las voces. Con Adrian nos lo pasamos muy bien tocando la guitarra juntos, pero a la hora de componer de momento seguiremos así, aunque no se sabe nunca que nos deparará el futuro.

Adrian Smith: Si miras al pasado, a la historia, verás como esta manera de componer se repite muchas veces, como por ejemplo sucedía con Led Zepellin. Siempre es más fácil trabajar con un guitarra y el cantante, es la manera más clásica de componer. El guitarrista cuando compone incita al vocalista a cantar, a inventarse una melodía.



¿Y cómo ha sido grabar canciones tan complejas casi en una sola toma, con todo el grupo tocando junto y en directo en el estudio? Parece una metodología más aplicable a álbumes como “The Number Of The Beast”.

Dave Murray: Desde nuestro primer álbum nos gusta grabar como si estuviéramos en directo. Nos gusta el contacto visual en el estudio. Esta es la manera como debería grabarse siempre. La música hoy en día tiene mucha dependencia de la informática. Nosotros por supuesto la usamos, pero no en el proceso de grabación, lo hacemos de la manera tradicional de tocar música. De hecho para nosotros ahora sería muy complicado grabar por separado, sentados cada uno solo en una habitación. Cuando grabas una canción la tienes que interpretar conjuntamente. Las canciones necesitan este movimiento, no un metrónomo.

¿Esta manera de grabar se refleja luego en el resultado final del álbum? ¿Podéis distinguir cuándo un álbum ha sido grabado con los músicos por separado?

Dave Murray: Sí, por supuesto se puede distinguir cuando los instrumentos han sido grabados por separado y empaquetados. En IRON MAIDEN en cambio se nota la grabación “a la antigua” (risas).

Acerca de Kevin Shirley. ¿Es responsable de vuestra nueva dirección musical?

Adrian Smith: Sí, en parte creo que sí. Trabajar con él es distinto. Trabaja mucho la tecnología pero a la vez le gusta que los grupos toquen música, de manera orgánica, natural. Y le gusta conseguir los resultados rápidamente, hasta el punto de la impaciencia. Consigue un gran sonido de manera casi espontánea. No somos un grupo de grandes producciones. Bien, “A Matter Of Life And Death” sí puede sonar como una super-producción, pero si hechas la vista atrás y escuchas lo que hicimos con Martin Birch, verás que suena muy directo y actual. No usamos ni grandes máquinas ni metrónomos. Mucha de la música de los ochenta ahora suena anticuada, básicamente porque se abusó de las cajas de ritmo. En cambio, tanto lo que hicimos veinte años atrás como lo que podemos tocar hoy en día sobre el escenario no estará nunca fuera de lugar.

Hablando del sonido de las producciones de Martín Birch, sabéis que hay muchos fans que lo echan de menos. ¿Qué les diríais? Después de escuchar “A Matter Of Life And Death” dudo que los recuperéis.

Dave Murray: Tendrían que hacer el intento. No puedes pretender sonar como los ochenta toda la vida. Obviamente esos álbumes sonaban más directos, eran más fácilmente asimilables. Ahora las producciones son más elaboradas, queremos tener un sonido 2006. Con Kevin Shirley tenemos otra identidad, sonamos frescos, y nos aprovechamos de la tecnología de hoy en día.

Aún y así sois conscientes que muchos seguidores del grupo (o antiguos seguidores) reniegan del rumbo emprendido por la banda, de las nuevas producciones, de las nuevas portadas...

Adrian Smith: Sí, los fans del heavy, especialmente los de Maiden tienen opiniones muy diversas y apasionadas.

Se os adora o se os odia.

Dave Murray: ¡Exacto! No hay término medio.

Adrian Smith: Es normal que estas cosas sucedan cuando tienes éxito.

Aún y así sabéis que vuestros fans os defienden casi con tanta fuerza como vuestros detractores os critican.

Dave Murray: Sí, sin duda son los mejores. Pero realmente no prestamos mucha atención a las críticas.

¿Son vuestra gasolina hoy en día? Tenéis un gran nivel de vida, un inmejorable status dentro de la música. No necesitáis más dinero para vivir tranquilamente. ¿Es por ellos que tomáis este riesgo? Porque “A Matter Of Life And Death” es un álbum arriesgado. ¿Cuál es vuestra motivación para seguir adelante?

Adrian Smith: Para nosotros es muy gratificante estar en una posición en que vendemos todas las entradas de nuestros conciertos, pero también es motivante grabar el álbum que quieres grabar y de la manera que quieres. Hacer realmente lo que quieres, esta es la mejor posición en la que podemos estar. Nos gusta subirnos al escenario, trabajar duro. Esta es nuestra gasolina, la motivación en sí misma.

Una pregunta común pero que debo hacer. ¿Qué se esconde detrás del título “A Matter Of Life And Death”?

(Me quedo mirando a Dave Murray que no me responde)

¿No sabes la respuesta (dirigiéndome a Dave Murray)?

Dave Murray: Sí, sí, estaba pensando en la respuesta....(Risas)

Adrian Smith: Ya la respondo yo (risas). El álbum trata de muchos temas: guerra, religión, conflictos, todas estas cosas. No queremos deprimir a nadie, pero cuando compusimos la música las letras fluyeron por sí mismas. Una cuestión de vida o muerte (risas).

Dave Murray: Hay quien dice que detrás de el título se esconde el fútbol (risas).

Adrian Smith: ¡Sí! Todo viene porque había un entrenador de fútbol del Liverpool, Bill Shankly, que dijo una vez “El fútbol no es una cuestión de vida o muerte, ¡es más importante!”. Podría tener cierta conexión, sí.

Dave Murray: Ciertamente es un gran título, recoge perfectamente lo que esconde el contenido del álbum: guerra, religión...Pero hay muchas más cosas que son cuestión de vida o muerte. El título se puede aplicar a muchas situaciones de la vida...., de la muerte...de la cuestión (risas) [traducción literal del inglés: “the title can be applied to very different situations of life...or death....or matter”]



¿Podemos esperar una escenografía al estilo “Paschendale” de la gira de “Dance Of Death”?

Adrian Smith: Estaría muy bien, encajaría muy bien con los temas nuevos.

Porque escuchando el nuevo álbum, con sus largas composiciones y momentos instrumentales, parece obligatorio acompañarlo de una gran escenografía, de un gran montaje a-la-Maiden.

Dave Murray: Completamente de acuerdo. De hecho estamos planeando un gran show, un gran, gran espectáculo. Aún no sabemos como va a ser el escenario definitivamente, pero destacará mucho visualmente. Seguro que será explosivo, la gente volverá a casa con los ojos como platos.

Y cubiertos de sangre.

Dave Murray: (risas) completamente.

En referencia al set list, podemos esperar pocas sorpresas, me imagino. Para eso ya estuvo la gira de “Early Days”.

Adrian Smith: ¿Te refieres a tocar canciones antiguas?

Sí, pero no las típicas de siempre.

Adrian Smith: Sí, la gira de “Early Days” se hizo en parte por eso. Pero seguro que tocaremos material antiguo. Ahora mismo no sabemos cuáles serán esas canciones, pero la gente seguro que ya se hace una idea. De todas maneras, y como es lógico, el concierto estará basado en “A Matter Of Life And Death”.

Después de la gira de “Dance Of Death” anunciasteis que no volveríais a hacer grandes giras, que solo tocarías en grandes recintos o en festivales veraniegos. Sin embargo os embarcáis en otra gira por pabellones, más corta que de costumbre, eso sí. ¿Esta es vuestra manera de tomaros las cosas con más calma?

Adrian Smith: Sí, definitivamente. En el pasado hacíamos giras de 12 o 13 meses. Al cabo de 6 meses casi no sabes ni donde tocas, todo se vuelve muy automático. Con este tipo de gira que emprendemos disfrutamos de cada segundo, cada concierto es intenso, precioso. Con el tiempo te das cuenta que prefieres la calidad a la cantidad.

Comentario personal: gracias por venir a Barcelona.

Dave Murray: ¡Cierto! ¡Tocamos en Barcelona! ¿Vendrás a vernos?

Por supuesto, por quinceava vez.

Dave Murray: Pues allí nos vemos (risas).

¿Qué nos podéis decir de las caras B de vuestros singles? Tengo entendido que serán básicamente versiones.

Adrian Smith: Sí, son un tributo a los grupos que nos han influenciado en los setenta. Simplemente son algunas canciones grabadas muy rápidamente.

Al igual que todo el álbum. ¿Problemas de agenda o ganas de acabar?

Dave Murray: Sucedió de esta manera. Ha sido un proceso natural, la manera en la que hemos tocado las canciones en el estudio. No es que nos hayamos propuesto ir rápidos, nunca nos dijimos “venga, rápido, rápido”. Simplemente hemos estado muy concentrados y frescos, y las cosas han salido así. Kevin Shirley también ha colaborado con sus mezclas, han sido multitud de factores que han favorecido a que todo fuera tan rápido y bien. Una suerte.

Hay constantes rumores acerca de vuestra separación. De hecho varias radios ya han comentado que os separaréis después de esta gira. ¿Algún mensaje para tranquilizar a vuestros seguidores?

Dave Murray: Siempre se oyen los mismos comentarios. Parece que hay gente deseando que nos separemos. No, tenemos un nuevo disco en el mercado, una gira, festivales...Estoy deseando salir de gira para presentar este álbum, será una gran fiesta. No vamos a colgar las guitarras aún. Nos quedan algunos años por delante, nos haremos viejos corriendo sobre el escenario (risas).

Que dure, gracias por vuestro tiempo.

Gracias a ti, nos vemos en Barcelona.

Cheers
 
aupalosmaiden said:
i found the translation in "maiden fans united forum" in this link http://z10.invisionfree.com/Maiden_fans ... topic=6590

Thanks for the link :)
For those of you who are not registered with the MFUF, here's the translation:

Wanna know something? Here is the interview again. If people like to have a read and appreciate the effort, fine. Those who think it is crap, move your ass, turn yourself around and do it again.

Adrian Smith and Dave Murray. Exclusive interview in London. www.rafabasa.com



With a single listening of A Matter Of Life And Death, i wanted congratullate by the album, although I have not found it easy to listen, as it does not catch you at first. He is very dangerous, progressive and experimental. Do you feel the same?


Adrian Smith: Yes, you have said the exact words. It is an different album from which people expect from us. There is much to discover in the first listening, which is not easy to assimilate. We are very proud of it. We wanted to work in something in which we were really interested, and with "A Matter Of Life And Death" we achieved it.

The best way for you would have been to published another "The Number Of The Beast", even another "Brave New World".

Adrian Smith:
Yes, without a doubt it would be the easy way. With this new album without a doubt we showed a new IRON MAIDEN, with hardly accessible songs, strongly progressive.

Dave Murray: You know, people grows, changes. I find interesting to be a progressive, complicated group. The songs are not easy to play, everything is a challenge for me as a musician. Of course, as it happens to many albums, it is difficult to assimilate it on the first listening, but as you get introduced to the melodies you'll end up enjoying it.

Adrian Smith: Although it seems a complicated album, is a full hymns disc, i hope that be memorable. I can imagine the audience singing it straight away.

Speaking of the straight away, do you think that it will be easy to export all the sound, mood and instrumentation straigh away, will be easy to interpret? And sincerely do you see people singing and jumping?

Dave Murray: Yes, it is something inherent to Maiden fans. Still and thus I do not believe that it will be the typical concert where people become crazy and end up with a pain on the neck, but but I believe that the performance will be more powerful, dramatic, and of course we will be there for making that people enjoy the maximum of it.

In "A Matter Of Life And Death" there are few songs that can be played on the radio, or which can attract new fans. One of these would be "Different World". Which is the song you feel more proud and which one you think that will be sung by the audience from the start?

Adrian Smith: Yes, "Different World" is the song more easily accessible, and surely the one that more will be sung in direct. I cannot say a song of which i feel proud, because I feel proud of many of them, like "Out Of The Shadows", "The Legacy" or "The Reincarnation of Benjamin Bregg", powerful and with unusual chords.

Dave Murray: It is a varied album, with more direct parts, and their more complex and progressive parts, ballads... We are very proud of the whole the album.

Indeed with "Out Of The Shadows", and in special its instrumental part, you have been able to surprise to me as i thought that no longer you would be able to do it. If you were looking to surprise, you did it.

Dave Murray: Yes, it happened so while we were recording, which thus you have liked?

Adrian Smith: Are you talking about the instrumental part that we play in the middle of the song?

Yes, exactly. It is completely different from what i listened in Maiden up 'til now.

Dave Murray: Yes! There are many things in this album that you don't expect of IRON MAIDEN. That's what makes the album very interesting, which causes that on the first listening it can explode in your head.

On the album we discovered a new dimension in the sound and the way of composing of IRON MAIDEN. Do you think that still you have something to learn like musicians?

Adrian Smith: Of course, we are always learning. He is interesting to play new things, to write more complex material. I never liked progressive rock when i was young. When you create your own style it beams with more direct groups like Thin Lizzy. But to write complex music is easier, there are no rules, i believe that is more complicated to obtain a specific riff, that hooks, rocker without ending up being very pop.

You are saying that it is easier to compose a progressive album of long songs than one with direct and catchy songs?

Adrian Smith: Yes. When i was young, as I have commented to you, i listened groups like Thin Lizzy or UFO. They influenced me to try and write accessible songs and easier to listen to them. But this way you feel froze, very forced to do it when composing. Now I write on the opposite way completely, letting the music flow, without barriers, which makes easier and natural.

You have never composed a song together. There are no songs in " A Matter Of Life And Death" in which they have taken part more than one guitarist. Is always the guitarist of the turn and Steve Harris, then with Bruce Dickinson in some occasions. There is some explanation for this?


Adrian Smith: Yes, we have tried to sit and write together, but always we end up playing blues or things of the sort.

Dave Murray: (Laughter). Yes, it is certain.

Adrian Smith: Is complicated. However with Steve and Bruce always there is a kind of tension, to finish things quickly and well done. Dave and I get on very well, and we like to chat a lot. With Janick it is not possible either because he is too relaxed.

Perhaps too calm like composing with him.

Adrian Smith: Yes (laughter), too much.


Dave Murray: It goes very well to work with Steve or Bruce. Sometimes the voices come with a new melody. With Adrian, we play guitar together very well, but at the time of composing at the moment we will follow thus, although one never knows that it will wait to us in the future.

Adrian Smith: If you look to the past, in the history, you will see as this way to compose is often repeated, as for example it happened to Led Zeppelin. It is always easier to work with a guitarist and the singer, is the most classic way to compose. When the guitarist composes, he urges the vocalist to sing, to create a melody.

And how it was to record so complex songs almost in a single take, with the group playing together and in direct in the studio? It seems a method more applicable to albums like "The Number Of The Beast".

Dave Murray: From our first album we like to record as if we were playing live. We like the visual contact in the studio. This is the way as it would have always be recorded. Music nowadays has much dependency on computers. We of course used it, but not in the recording process, we made it in the traditional way. In fact for us now it would be very complicated to record separately, sat each one in a single room. When you record a song you have it to interpret together. The songs need this movement, not a metronome.

This way to record is reflected on the final result of the album? Can you distinguish when an album has been recorded with the musicians separately?

Dave Murray: Yes, of course it is possible to distinguish when the instruments have been recorded separately and packed. In IRON MAIDEN however the recording is 'old school' (laughter).

About Kevin Shirley. He is responsible for your new musical direction?



Adrian Smith: Yes, partly I believe that yes. To work with him is different. He works much with the technology but at the same time he likes that the group play its music, in an organic, natural way. And he likes to quickly obtain the results, until the point of the impatience. He gets a great sound in an almost spontaneous way. We are not a group of great productions. Well, "A Matter Of Life And Death" yes it can sound like a super-production, but if you look back and listen what we did with Martin Birch, you will see that it sounds very direct and present. We used neither metronomes or big machines. Much of the music of the eighty now sounds old fashioned, basically because it abused clichés. However, much of what we did twenty years back as what we can play nowadays on the scene will be never sound out of place.

Speaking of the sound of the productions of Martín Birch, you know that there are many fans that misses it. What would you say to them? After listening "A Matter Of Life And Death" I doubt that you reconquer them.


Dave Murray: They would have to give it a try. You cannot try to sound like the eighty all life. Obvious those albums sounded more direct, were more easily assimilable. Now the productions are more elaborated, we want to have a 2006 sound. With Kevin Shirley we have another identity, we sound fresh, and we took advantage of the technology of nowadays.

Still and thus you are conscious that many followers of the group (at least old followers) dislike the course undertaken by the band, of the new productions, the new album covers...


Adrian Smith: Yes, fans of heavy, specially those of Maiden have very diverse and enthusiastic opinions.

Love 'em or hate 'em.

Dave Murray: Exact! There is no average term.

Adrian Smith: It is normal that these things happen when you are successful.

Still and thus you know that your fans defends you almost with as much force as your detractors criticize to you.



Dave Murray: Yes, without a doubt they are the best ones. But really we did not pay much attention to the critics.

They are your gasoline nowadays? You have a great standard of life, a superb status within music. You do not need more money to live calmly. It is by them who you take this risk? Because "A Matter Of Life And Death" is a dangerous album. What is your motivation to follow ahead?


Adrian Smith: For us is very rewarding to be in a position in which we sell all the tickets of our concerts, but also is motivating to record the album that you want to record and the way that you want. To really do what you want, this is the best position that one can be. We like to raise us the scene, to work hard. This is our gasoline, the motivation in itself.

A simple question but I must do. What hides behind the title "A Matter Of Life And Death"?

(I still stare Dave Murray that does not respond to me)

You do not know the answer (i ask Dave Murray)?

Dave Murray: Yes, yes, i was thinking about the answer....(laughs)

Adrian Smith: I asnwer this for you (laughs). The album deals with many subjects: war, religion, conflicts, all these things. We do not want to get anybody depressed, but when we compose music the letters flowed by themselves. A matter of life or death (laughter).

Dave Murray:
There are some who says that behind the title hides the soccer (laughs).

Adrian Smith: Yes! Everything comes around because there was a trainer of Liverpool, Bill Shankly, that said "soccer once is not a question of life or death, is more important that it". It could certainly have connection, yes.

Dave Murray: Certainly it is a great title, gathers perfectly what hides the content of the album: war, religion... But are many more things that are a question of life or death also. The title can be applied to many situations of life...., of death... or of matter (laughter)

We can wait for a stage scenario in the "Paschendale" style on the "Dance Of Death" tour?



Adrian Smith: It would be great either, it would fit very well with the new subjects.

Because listening to the new album, with its long compositions and instrumental moments, it seems obligatory to accompany it a great stage scene, of a great assembly a-la-Maiden.


Dave Murray: Completely in agreement. In fact we are planning a great show, great, great spectacle. We don't know yet what scene is definitively going to be , but we will emphasize much visually. Surely that will be explosive, people will return to house with the eyes like plates.

And covered in blood.


Dave Murray: (laughs) Completely.

In reference to the set list, we can wait for few surprises, i imagine. For that enough the tour of "Early Days".


Adrian Smith: You talk about playing old songs?

Yes, but not typical that of always.

Adrian Smith: Yes, the tour of "Early Days" was made partly for that reason. But surely we will play old material. Right now we do not know which will be those songs, but i'm sure that an idea is already made. In all ways, and obviously, the concert will be based on "A Matter Of Life And Death".

After the tour of "Dance Of Death" you announced that you would not return to make great tours, that would only play in great venues or summer festivals. Nevertheless you embark on another tour through theaters, shorter than usual, yes. Is this your way of dealing things with more calm?


Adrian Smith: Yes, definitively. In the past we made tours of 12 or 13 months. After 6 months almost you do not know nor where you ggoing to play, everything becomes very automatic. With this type of tour which we undertake we enjoyed every second, each concert is intense, precious. With time you realise that you prefer the quality over quantity.

Personal commentary: thanks to come to Barcelona.


Dave Murray: Right! We played in Barcelona! Will you coming to see us?

Of course, for the fifth time.

Dave Murray: Then we see ourselves there (laughs).

What you can say of the features of the singles b-sides? I have understood that they will be basically cover versions.


Adrian Smith: Yes, they are a tribute to the groups that have influenced us in the 70's. Simply they are some songs recorded very quickly.

Like all the album. Problems with schedule or desire to finish?


Dave Murray: It happened this way. It has been a natural process, the way in which we have played the songs in the studio. It is not that we have set out to go fast, we never said ourselves "come on, hurry up, hurry up". We simply have been very concentrated and fresh, and things came out like this. Kevin Shirley also has collaborated with its mixings, have been a multitude of factors that have favored to all come out so fast one and well. A luck.

There are constants rumors about your separation. In fact several radios already have commented that you will separate after this tour. Some message to calm down your followers?

Dave Murray: Commentaries as such are always heard . It seems that there are people wishing that we split up. No, we have a new album in the market, a tour, festivals... I am wishing to go out on tour to show this album, will be a great celebration. We are not going to hang the guitars still. We have some years left ahead, we will become old men still running on the scene (laughs).

I hope it last, thanks for your time.

Thank you, we see ourselves in Barcelona.
 
I read this on that forum last night. Heavy going due to much of the English being lost in translation. It reads like the French copper from Allo Allo... "I was pissing by the door when i heard two shats"
 
Back
Top